Elektronické doručovanie podaní správcovi dane v roku 2012

V súlade so znením novely zákona č. 563/2009 Z.z, ktorá posúva účinnosť elektronicky doručovať podania správcovi dane pre vymedzené daňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríla 2012 :

  • Daňová správa sprístupní od januára 2012 novú bezplatnú formu elektronickej komunikácie (EK) plne v súlade s novelizovaným zákonom 563/2009 (Daňový poriadok).
  • Daňový subjekt získa týmto možnosť plnohodnotne elektronicky komunikovať prostredníctvom novej aplikácie s daňovou správou aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického podpisu ZEP, čo výrazne zvýši užívateľský komfort daňovníka
  • Slovenská republika sa týmto zaraďuje medzi tie krajiny Európskej únie, v ktorých je možné plnohodnotne elektronicky doručovať podania aj bez nutnosti zakúpenia zaručeného elektronického podpisu
  • Pre daňové subjekty zároveň ostáva zachovaný súčasný spôsob elektronického doručovania podaní na základe uzatvorenia Dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami alebo so zaručeným elektronickým podpisom

 

Daňové subjekty ktoré majú povinnosť doručovať podania elektronicky

Podľa ustanovenia § 14 nového Daňového poriadku je povinný doručovať podania elektronickými prostriedkami:

  • daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
  • daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
  • advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
  • zástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.

zdroj: www.drsr.sk